۱۳۹۵ تیر ۱۱, جمعه

موتور های Pressure Jet




اين موتور جت امروزه كاربردي در صنايع هوايي و به عنوان پيشران جت ندارد .
اين موتور را ميتوان طرحي ابتدايي از موتور رم جت دانست .
در اين پيشران جت سوخت از قسمت بالايي به داخل لوله اي چند تكه كه از بالا به پايين قطور تر ميگردد
پاشيده ميشود و از قسمت بالايي و دهانه لوله و همچنين از فواصلي كه مابين اين لوله چند تكه وجود دارد
هواي تازه وارد لوله شده و با سوخت مخلوط ميگردد .
سپس مخلوط سوخت و هوا وارد محفظه احتراق شده و محترق ميگردند . براي گرم كردن سوخت پيش از
عمل احتراق ، لوله سوخت رسان را در محفظه احتراق و بدور جدار داخلي آن ميپيچانند و به اين ترتيب
سوخت گرما را از توده گاز داغ محترق شده دريافت ميكند و گرم ميشود ، به اين ترتيب عمل احتراق نيز با
كيفيت بهتري انجام ميگردد.



هوافضا جوان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر