۱۳۹۷ اردیبهشت ۵, چهارشنبه

سرعت یادگیری از نوع یادگیری فاینمن...


ریچارد فایمن با 2 فیزیکدان دیگر توانست در سال 1965 به علت کشف در حوزه الکترودینامیک ها و ابررساناها ،  جایزه نوبل فیزیک  را به خود اختصاص دهند. فاینمن در طول دوران کاری خود همواره  انسانی  ساده بود. دانشجویانش همواره او را بخاطر آموزش آسان و سهل مفایم پیچیده و غامض فیزیک کوانتومی می ستودند .

در جنگ جهانی دوم فاینمن ، جزو هیئت علمی  گروه تحقیقاتی ROGERSبود، این هیئت نقش پررنگی در ساخت بمب اتمی آمریکا داشت. وی همکاری هایی نیز  برای شاتل چلنجر داشت و از  پایه گذاران علم محاسبات کوانتومی به حساب می آمد.

روش یادگیری کوانتومی فاینمن

ریچارد فاینمن ، شیوه ای را پایه گزاری کرد که به کمک آن  درک مطالب جدید  سرعت بسیار زیاد و نزدیک به 4 برابری پید ا کرد  . او نخست این روش را برای خود وسپس با دانشجویانش به اشتراک گذاشت  تا از آن برای یادگیری  موضوعات پیچیده  فیزیک کوانتومی بهره ببرند.
چنانچه بدنبال روشی حرفه ای، عملیاتی  وبسیار موثر برای درک مفاهیم و موضوعات  هستید، روش کوانتومی فاینمن به شما کمک می کند. به مدد روش فاینمن شما خواهید توانست فوری یادگیری مفاهیم  را پشت سر بگذرانید، و همچنین خلا های  یادگیری تان را نیز با آن ترمیم  کنید.

مورتیمر آدلر، در کتابش بانام “چطور یک کتاب بخوانیم؟” می گوید  :
“فردی که می گوید می داند چه فکر می کند، اما نمی تواند آنرا بیان کند، او نمی داند چه فکر می کند”

روش کوانتومی فاینمن  4 مرحله به ترتیب زیر دارد

گام  اول | محتوایی را که میخواهید یادبگیرید، مشخص کنید
در بالای یک تکه کاغذ سفید  محتوایی را که برای  یادگیری انتخاب کرده اید  بنویسید. گام  اول، مهم ترین مرحله است، شما باید دقیقا تعیین  کنید چه میخواهیدفرابگیرید، بطور مثال ، موضوع مورد نظرتان  “روش کوانتومی فاینمن” است ، پس موضوع فوق به عنوان تیتر برگه سفید خود یادداشت کنید.

گام  دوم | فکر  کنید درحال انتقال موضوع مورد علاقه  خود به فرد دیگری هستید

اکنون محتوای موردعلاقه تان را  بخوانیدو درباره آن فکر کنید، برای آن تصویر سازی کنید وهر زمان مطمئن شدید  به درستی  محتوای موضوع را درک کرده اید، در برگه ی سفید، آن را با زبان خود (با این نیت که می خواهید به فرد  دیگری یاد دهید) شرح دهید.

گام سوم | اگر در  توضیح کافی مشکل داشتید؛ دوباره موضوع انتخابی تان را بخوانید

ممکن است  در بار  اول و دوم بطور کامل  نتوانید مبحث  موردعلاقه  راشرح  دهید، به مرجع اصلی باز گردید و دوباره آنرا مرور کنید، بخوانید ،  فکر کنید، آنرا تجسم کنید و زمانی که دوباره فکر کردید که به واقع فحوای  مورد نظر را دریافته اید  ، به برگه سفید رجوع کنید  و آن را با زبان خودتان به شکل  نوشتاری به فرد دیگری توضیح دهید.

گام چهارم | زبان ساده ای را  انتخاب کنید

زبان و مثال های ساده ی فاینمن   از خصوصیات  او بود. هدف از گام چهارم استفاده از واژه  ویژه  خودتانبه جای واژه هایی که در منبع اصلی آمده است . اگر در استفاده از واژه های  کلیدی و جمله بندی توضیحات  به مشکل  برخوردید، تعبیرش  این است که با واژه  خودتان قادر به درک  موضوع مورد نظر نیستید.بنابراین باید دوباره  به گام سوم باز گردید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر